Hotel Týnec
Výchozí situace
Historická zrekonstruovaná budova hotelu v Týnci nad Sázavou nabízí 11 pokojů a apartmánů s koupelnou. Hlavním zdrojem vytápění je plynový kotel, který stará i o ohřev teplé užitkové vody. Všechny prostory jsou vytápěny radiátory.
Regulace vytápění byla řešena centrálně ekvitermní regulací kotle. Radiátory byly osazeny termoregulačními hlavicemi bez aretace.
Zapínání a vypínání topení na pokojích před příjezdem a po odjezdu hosta bylo řešenou manuálně personálem. Stejně tak i natápění restaurace.
Hlavním požadavkem bylo snížit energetickou náročnost budovy a automatizovat vytápění propojením s rezervačním systémem Better Hotel.
Parametry budovy a vytápění
11 pokojů a apartmánů, každý pokoj vč. koupelny
1 restaurace
+ chodby, kuchyň, zázemí
34 radiátorů
14 teplotních zón
1 plynový kotel 45kW
1 čerpadlo - topný okruh
1 cirkulace TUV
Řešení
Po změření prostupnosti budovy jsme provedli návrh a následnou instalací inteligentního bezdrátového systému měření a regulace a propojili s hotelovým rezervačním systémem Better Hotel.
Vytápění na pokojích a ostatních prostorech
- Všechny radiátory jsme osadili inteligentními bezdrátovými hlavicemi.
- Budovu jsme rozdělili na 14 teplotních zón (místností). Teplota v každé zóně se nyní přesně měří a udržuje zcela automaticky s přihlédnutím na různé tepelné vlastnosti konkrétního pokoje (severní, jižní, rohový, podkrovní...).
- Host má možnost manuálně nastavit teplotu na pokoji a koupelně v rozsahu 16-24 stupňů. Po nastavené době se teplota vrátí zpět do automatického režimu.
Detekce otevřených oken
- Okna na pokojích a chodbách jsme osadili bezdrátovými senzory.
- Nyní se při otevření okna automaticky snižuje nastavená teplota na všech radiátorech v místnosti.
- Po uzavření okna se nastavená teplota vrací k normálu.
- Nezvykle dlouhá doba otevřeného okna se reportuje personálu.
Automatické vytápění podle rezervací
- Díky propojení hotelového rezervačního systému Better Hotel má náš systém informace o rezervacích a stavu obsazenosti každého pokoje.
- Každý pokoj má v době obsazenosti nastavený individuální časový harmonogram.
- Neobsazený pokoj je temperován na nižší udržovací teplotu.
- Před příjezdem hosta se pokoj (a koupelna) začne včas sám automaticky natápět.
- Po odjezdu hosta se automaticky nastaví udržovací teplota.
Ovládání z recepce
- Díky jednoduché webové aplikací Panel recepce má recepční (nebo kdokoli jiný z personálu) neustálý přehled o teplotách na pokojích a stavu obsazenosti pokoje.
- Recepční může natopit pokoj manuálně, např. pokud přijede host bez rezervace.
- Recepční má neustálý přehled o otevřených oknech a době, jak dlouho jsou okna otevřená.
Nastavení teplot
- Každý pokoj a místnost v hotelu má přiřazený individuální týdenní teplotní harmonogram
- Správce má možnost upravit harmonogramy v jednoduché webové, popř. mobilní aplikaci.
- Správce může zobrazit teplotní průběhy na pokojích a díky tomu přesněji nastavit optimální teploty a zahájení natápění.
Přínosy
Snížení nákladů na enegie
- Pokoje se vytápí automaticky podle obsazenosti. Prázdné pokoje se pouze temperují.
- Otevřené okno automaticky utlumí teplotu všech radiátorů v místnosti.
Snížení nároků na personál
- Provoz vytápění je nyní zcela automatizovaný. Personál již nemusí chodit do pokojů otáčet hlavice před příjezdem a po odjezdu hosta.
- Personál má neustálý přehled o stavu obsazenosti, teplot na pokojích a otevřených oknech. Může tak rychle reagovat a předcházet potenciálním problémům.
- Správce se nyní díky systému dozví o případném problému dřív než ho stačí zjistit host.
Komfort pro hosta
- Systém zajistí, že host bude mít pokoj vždy správně natopený před příjezdem a následně udržuje přednastavenou teplotu (pro každý pokoj individuálně s ohledem na různé tepelné vlastnosti jednotlivých pokojů).
- Host má možnost manuálně upravit teplotu na pokoji.
- Automatizace vytápění odstranila problémy způsobené lidským faktorem. Tím se zvýšila spolehlivost a úroveň služeb hotelu a v konečném důsledku i spokojenost hosta.